V Bavorsku je letos veselo – 100 let slaví znak BMW. Na začátku byl na leteckých motorech, později na motocyklech. Kdy se dostal na auta? Tak to jsme u druhých nejstarších kulatin – devadesátku má letos na krku první auto, které v BMW zkonstruovali a vyrobili. Jmenovalo se Dixi 3/15 DA-1, umělo z osmi na čtyřicet za 10 sekund (tenkrát se z nuly na sto ještě neměřilo) a nejvyšší rychlost, kterou dokázalo vyvinout, byla 75 km za hodinu.
Za dalších 10 let směrem k dnešku je třetí kulaté výročí značky z Bavorska – v roce 1937 vytvořil Ernst Henne na BMW 500 rychlostní rekord na motorce na německé dálnici A3. Rozjel to na 280 km/hod, jeho rekord vydržel až do roku 1951. Poslední celé výročí? Čtyřicítku slaví nejluxusnější modelová řada BMW – jasně, řeč je o první generaci BMW 7.
Půlkulatiny? Letos si v BMW připomínají 55. výročí startu legendy zvané Nová třída (Neue Klasse) – kdo hádá model BMW 1500, hádá správně. Pětačtyřicet let slaví BMW řady 5, které dal francouzský designer Paul Bracq tvář, která se neokoukala dodnes. A poslední výročí? Občanku letos dostane BMW Z4 – první luxusní sporťák této řady vyjel na silnice z americké továrny koncernu v roce 2002.