24.06.2012

BMW E34, 1/43, Minichamps

BMW, rok 1988 znamenal pro německou automobilku příchod 3 generace páté řady tohoto vozu (V Severní Americe nastal prodej později, až v roce 1989). Toto BMW bylo označeno jako E34.

BMW E34, 1/43, Minichamps

 

Vzniklo několik modelových řad až do roku 1996, kdy byla postupně nahrazena E39. Důvodem zkonstruování BMW E 34 byl velmi úspěšný Mercedes Benz W124 oproti E28ce. Při této generační obměně byl učiněn kvalitativní a technologický skok, který se povedl málo komu. Byl jeden z mála technicky dokonalých vozů té doby. Byl velmi prostorný, pohodlný, měl velmi dobré jízdní vlastnosti a vydržel opravdu mnoho. Disponoval moderní technikou a celkově kvalitním dílenským zpracováním. Tento vůz se stal opravdovou hrozbou pro ostatní automobily. Karoserie se vyráběla ve verzi sedan a kombi. E34 se objevila ve filmu Luca Bessona, Ronin, kde si střihla honičku s Peugeot 406, ale nakonec se smůlou francouzského původu filmu, bylo BMW zničeno.

Minichamps, taktéž Německo, díky této firmě si můžete tento vůz obstarat jako velmi propracovaný model. Model je ve verzi 535 i (zrychlení 0-97km/h za 7.5s, max. rychlost činila 235km/h) - je naprosto skvěle propracován. Za tento model v měřítku 1:43 by se nemusel stydět ani majitel tohoto vozu, protože věrně kopíruje (samozřejmě v rámci měřítka) tvary a titěrné detaily. Kdysi byla Minichamps špička ve svém oboru, která neměla konkurenci, to proto, že značek vyrábějících kvalitní modely, moc nebylo. Kvalita modelů nešla dolů, ale propracování aut už není takové. Nikde nejsou ostré hrany, takové detaily, které nejsou příliš vidět, ale bez nich by to nebylo to, co máme rádi.

BMW 535i je model z kovu, z kvalitního kovu s kombinací s plastovými částmi. Světla, jak vpředu tak vzadu, jsou velice detailní, nejsou u nich vidět žádné nedokonalosti, jak to u dnešních modelů bývá. Mřížka na chlazení motoru je symetrická a nějak se nedeformuje v linii a sedí i s linkami kapoty, což v dnešní době je zázrak, pokud někdo neučiní opak. Maska si zachovala tvář. Tvář, jakou má reálný vůz.

Logo BMW na kapotě (bílá vrtule na modrém nebi) je detailní a při bližším zkoumání uvidíte i nápis BMW. Logo neznamená deformaci kapoty, něco ve smyslu vystouplého místa ve tvaru kruhu, ale logo, které nezasahuje do rovnosti a přesnosti výborné práce. Blinkry jsou odděleny od světel objímkou a jsou z plastu.

Otevírání u tohoto modelu ,je pouze u kapoty a je upevněn tvarovaným drátkem, který ničemu nepřekáží a nenarušuje její vzhled. Pod ní  se ukrývá motor, který je taktéž z plastu a je velice vydařen. Zpětná zrcátka jsou z plastu, nalakována stejnou barvou jako karoserie. Co se týká oken (skla), tak ta jsou tenká, ale za to pevná, nebudí dojem nafouklého balónu, kdy jsou okna tvořena z několika vrstev, které jsou spíše lupa, než okna. Podvozek tvoří několik zásadních detailů, jako například viditelná nádrž, celý výfuk, atd.

Kola jsou propletená tenkými plastovými drátky a uprostřed na každém kole opět logo BMW. K interiéru není výhrad, kožené sedačky vypadají jako kožené, palubní deska je krásně čitelná a je perfektně vyvedena včetně ovládacích panelů, které nejsou pouze namalovány, ale vytvarovány tak, jako by v modelu měl někdo sedět.

To platí i o stropu, žádné viditelné šroubky ani sváry, místo nich je zde imitace potahu, aby se nenarušil výsledný vzhled tohoto modelu. Nikde nejsou vidět křivé linie, ať už barvou či chybou stroje při výrobě karoserie. Kdo dělal tento model, velmi dobře věděl co dělá a patří mu velký dík a uznání. 

Pro SmallCars sepsal Radomil Hladík aka RDKkey

Staňte se naším fanouškem na Facebooku
Modely ihned k sipozici

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace