31.10.2012

Mercedes SLS AMG C197, Spark, 1/43

V roce, kdy byl poprvé představen veřejnosti, mě nejdříve uhranul velký znak automobilky, který zabíral skoro celou výšku masky, a poté společné rysy modelu předešlého (SLR McLaren), jako například jeho dlouhá příď.

Mercedes SLS AMG C197, Spark, 1/43

Jeho hlavním barevným provedením, charakteristické právě pro tento vůz, i jako duchovního nástupce 300 SL Gullwing, je stříbrná barva. I když se v roce 2009 na mezinárodním veletrhu prezentovala verze sytě červená,

Mercedes SLS AMG, nevypadal tak impozatně, jako právě např. v barevném provedení Safety car formule 1, kdy teprve detaily a celkový ráz karoserie nejvíce vynikl.

V roce 2011 se u Nás SLS stalo automobilem roku, v kategorii: sportovních vozů. Napomohl tomu jistě retro design s moderními prvky a hlavně ta krásná přední maska. Nikde nepřekáží velké spoilery, co by vyčnívaly ven. Křídlo je např. ukryté vzadu v karoserii, kdy jeho vysunutí při určité rychlosti slouží ke zvýšení přítlaku automobilu k vozovce, jako u ostatních sportovních aut: Ferrari, Lamborghini, Bugatti, Porsche atd. Nejkrásnější pohled je zepředu, až ho uvidíte na přechodu, budete vědět. Vůz, kde se mísí retro design s designem současným, to je právě SLS. Lehký vůz, který má karoserii i podvozek z lehkých slitin (váha pouze 1620 kg), nabízí velkou pevnost a pasivní bezpečnost.

Výběr SLS do recenze byl právě pro jeho nezapomenutelný design. Jeho výkon činí: ( 420 kW (571 k) při 6800 1/min), zároveň je to nejvýkonnější sportovní automobil ve své třídě.   Rozhodování v koupi právě tohoto modelu bylo těžší, než se zdálo, protože mezi modely v měřítku 1:43 je nepatrný rozdíl ve zpracování.

Výběr byl mezi Schuco (kov) a Spark (resin). A abych pravdu řekl, nemohl jsem se na poslední chvíli vůbec rozhodnout, díval jsem se na fotky jednotlivých modelů a stejně nevěděl který si vybrat. Navíc mně nepomohla ani cena, byla totiž skoro stejná, cítil jsem se jako v Bermudském trojúhelníku, z kterého jsem se chtěl co nejdříve dostat. Měl jsem ale nakonec štěstí, protože jednoho dne, jsem narazil na sérii kvalitních fotek se srovnáním a vyřešením mého problému, poté potvrzení objednávky bylo snažší než kdy dříve. Mohl za to i fakt, že jsem nějaký ten model od Schuco již vlastnil a od Spark též. A když jsem si vzpomněl na R8 od Schuco a na její světla, nebylo o čem rozhodovat. Spark byl doma, a já se mohl poprvé podívat na tohoto fešáka z blízka.

Model SLS AMG 2009 se nabízel pouze ve stříbrné barvě a za to jsem dnes rád, promeškání této šance bych si vyčítal velmi dlouho. Tato barva, jako připomenutí dávných časů závodních aut, Mercedes 60ých let. SLS od Spark má karoserii z resinu a podvozek z plastu, proto je velmi lehké. Okna má z tenké fólie a jsou vlepena zevnitř, na přední straně jsou velmi decentní stěrače, oproti Schuco. Zpětná zrcátka jsou upevněna na malých sloupcích, z plastu. Na přední straně masky tohoto modelu je zachycen pod velkým znakem Mercedes, i malý znak, který leží nad ním. Prostor mezi jednotlivými díly karoserie je zvýrazněn tenkou linkou, včetně klik u dveří. Mřížky pro chlazení motoru, či brzd, jsou skoro na úrovni Minichamps v měřítku 1:18. Lak je bez chyby jako vždy u modelů Spark.

Bál jsem se promáčknutí pneumatik do podkladu krabičky, ale měl jsem štěstí, někdy se to bohužel stává. Možná se ale Spark poučil ze svých chyb a už modely nešroubuje tak napevno. Popravdě, nevím. Jinak samozřejmě není modelu co vytknout. Model je to znamenitý, kola jsou posazena rovně, brzdové kotouče mají prolisy, disky jsou v imitaci chromu, stejně tak i žebra chladicích otvorů a přední znak s podélnou lištou k oběma konci zakončení hlavní chladicí mřížky a též i u koncovek výfuku. Světla jsou čirá, bez lepidla, bez třepů a bez špatně zvoleného odstínu barvy útrob světlometů a podružných ledek. Zadní světla jistě uvidíte na přiložených fotkách. 

Víko od palivové nádrže je výborně vymodelováno a odstínem tmavě stříbrné s dojmem samostatného dílu. Interiér tohoto modelu, stejně jako u jiných modelů značky Spark, nepostrádají kvalitu a vystižení interiéru skutečného. Šroubky zde neexistují a to je jen dobře. Polstrování dveří a stropu je na velmi dobré úrovni, ve stejném tónu jako u palubní desky, tříramenného volantu a kožených sedaček. V8 6.3 l, na kontě 317 km/h model SLS 2009 v 1:43 má cenu sehnat.

Jako bonus, přidávám fotky SLS s Brabusem 700 s dvojitým turbem.

Výrobce: Spark

Měřítko : 1:43

Material: resin, plast,kov.

Pro SmallCars sepsal Radomil Hladík aka RDKkey

Staňte se naším fanouškem na Facebooku
Modely ihned k sipozici

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace