Speciální kolekce automobilů

Zobrazit na stránku: 18 | 36 | 108
 

Mrkačky

Mrkačky, auťáky s výklopnými světlomety. Když nepotřebujete svítit, jsou pod karoserií, když svítit potřebujete, vyjedou nahoru. Kdy se objevily na autě poprvé? V roce 1935, kdy je měl americký Cord 810/812. Největší slávu zažily mrkačky v sedmdesátých a osmdesátých letech, po roce 2000 zamířily do historie – hlavně kvůli novým bezpečnostním pravidlům. Asi poslední auto, které je mělo ve větší sérii, byl Lotus Esprit V. Česká auta a mrkačky? Má je Škoda 1100 GT a MTX Tatra V8. Naše oblíbené mrkačky?

Zobrazit celou kolekci
25.09.2018

Fiat 500: Legendární minivůz slaví 60 let

Malá auta Italové umějí. Fiatu Topolino se v padesátých letech prodalo na půl milionu kusů, Fiat 126 se v sedmdesátkách a osmdesátkách proslavil nejen na Apeninském poloostrově, ale i v socialistických zemích – a hlavně v Polsku, kde se vyráběl až do roku 2000. A mezi těmito dvěma mini vozy je pětistovka aneb Fiat 500 – auto s půllitrovým motorem, 13 koňmi, plátěnou střechou a mimořádným sex-appealem. Jen v Itálii se do něj zamilovalo na 3 500 000 vlastníků. Bez nadsázky se dá říct, že Fiat 500 stál za poválečnou motorizací Itálie. Pětistovka se vyráběla do roku 1975, každá další generace přitom nesla za číslovkou písmeno abecedy – skončilo se písmenem R. 

Zobrazit celou kolekci
25.10.2017

Supersporty: Legendy posledních padesáti let

Supersport. Podle české Wikipedie auto, které je velmi drahé, rychlé anebo silné v porovnání s jeho současnými konkurenty. My vidíme definici supersportu trošku jinde – je to auťák, který si při sjíždění z montážní linky popletl směr a místo na závodní okruh se vydal na silnici. Supersporty jsou auta, které neznají hranice. A neznaly je nikdy. Stejně jako politické systémy. Vznikaly na demokratickém Západě i v komunistickém Východě – a tady za zmínku stojí takové rarity jako sovětský ZIL 112 S, česká Tatra JK 2500, které se mohla v padesátých letech stát českým Ferrari, nebo východoněmecký Melkus RS 1000 z let 1969–1979. Úplně nejstarší supersport? Těžko říct, které auto si zaslouží být průkopníkem, ale pokud řekneme, že mezi supersporty zařadíme i modely z meziválečného období, perou se o pomyslné prvenství Bentley Speed Six a Bugatti Typ 57SC. A také Mercedesy a další slavné značky. Jasně rozhodnout prostě nejde. My jsme do této kolekce vybrali zajímavé supersportů posledních 50 let – schválně, které ještě nemáte doma ve vitríně?   

Zobrazit celou kolekci
10.10.2017

One Man, One Engine. Divize Mercedesu AMG slaví 50. let

Jeden mechanik, jeden motor. Už 50 let platí tahle slova ve slavné divizi ještě slavnější automobilky – v AMG společnosti Mercedes-Benz. Každý motor je tady unikát, který montuje od začátku až do konce jeden motorář. Možná i proto se dočkala auta s označením AMG takových úspěchů na silnici i závodních okruzích. První speciál vyjel z dílny AMG v roce 1967 – byl to Mercedes-Benz 300 SE osazený závodním motorem. Slávu ale firma, která v té době nebyla ještě pod křídly koncernu, získala až v roce 1971, když vyhrála s Mercedesem 300 SEL AMG vytrvalostní závod 24 hodin ve Spa ve svojí třídě. Auto přitom nebylo žádným dlouho vyvíjeným speciálem. Naopak. Vlastníci AMG ho pořídili jako havarované. Opravili jej, zbavili „zbytečností“ a především – podle hesla „nemůžeme udělat lepší Mercedes, ale můžeme ho udělat jiný“ totálně vytunili motor. Zvětšili jeho objem o půl litru (na 6.8). Zvedli výkon z 250 koní na 428. A dokázali z auta vymáčknout 280 km v hodině, když dřívější maximálka měla 221 km/hod.

Brzdy, karoserie, automatická převodovka – to všechno zůstalo. Stejně jako třeba dřevem obložená palubní deska. Co se změnilo? Pohled veřejnosti na třístovku v úpravě SEL AMG – vznikla legendární přezdívka Rudá svině. Po vítězném závodě začala AMG upravovat sériové Mercedesy jako na běžícím pásu, v roce 1976 byla otevřena nová továrna. V roce 1990 pak začala oficiální spolupráce AMG s koncernem, v roce 2005 Mercedes AMG pohltil úplně a udělal z něj svoji divizi.

Dnes má Mercedes na 50 modelů v úpravě AMG –  sedany, kupé, kombi i SUV. Prostě vše, co má kola. 

Zobrazit celou kolekci
27.09.2017

NSU Ro 80. Jedno z nejpokrokovějších aut historie slaví padesátku

Svého času byl označován za jeden z nejkrásnějších německých automobilů. V roce 1968 pak dokonce získal první místo v evropské soutěži Automobil roku. NSU Ro 80, model automobilky NSU Motorenwerke AG, která je dnes součástí VW, se ale proslavil ještě něčím mnohem zajímavějším – pod kapotou měl Wankelův rotační motor. Tím se stal prvním vozem střední třídy, který tuto technologii používal.

Jedním z nejpokrokovějších aut historie se ale NSU Ro 80 stal ještě z dalších důvodů. Specifické odpružení „každé kolo zvlášť“, poloautomatická převodovka, která je předobrazem dnešních robotizovaných převodovek známých třeba z Citroenu, novátorský design Klause Lutheho, génia, který dával tvář bavorákům mezi lety 1976 až 1990.

Letos slaví NSU Ro 80 padesát let uvedení na trh – první kousek vyjel z výrobní haly v roce 1967. Poslední pak o deset let později. Nahradil ho model K70. Ten už měl ale motor pístový a na kapotě znak VW. A nakonec i jiné jméno – ká-sedmdesátka se stala postupně Passatem.

Zobrazit celou kolekci
20.09.2017

V čem jsme jezdili před rokem 1989

Auťáků „ze socíku“ jezdí pořád míň. Jasně, od roku 1989 uběhlo moře času a stará auta stárnou mnohem rychleji než současná, ale stejně – člověku, který má rád auťáky ve všech podobách, to prostě přijde líto. Máte to taky tak? Pojďte si pár legendárních aut doby dávno minulé připomenout!

Zobrazit celou kolekci
16.08.2017

Je libo poníka nebo svalovce? Tohle jsou slavné muscle cars!

Svaly ukazovala Amerika ráda vždycky. I na autech. Začalo to někdy ve dvacátých letech v Severní Karolíně za prohibice – právě tady pašeráci kořalky dokázali svoje auta (hlavně Fordy) nakopnout tak, že nich vymáčkli 200 km/hod a víc. Poldové potírající obchod s whisky neměli šanci. Když prohibice skončila, vyvstala otázka – co s vytuněnými speciály? Odpověď byla jasná – závodit! Brzy pak se začala psát éra závodů NASCAR. A tato éra se přenesla na normální silnice mezi normální řidiče. Auta začala být osazována osmiválci, hlavní nebylo dostat se autem z místa A do místa B. Hlavní bylo dostat se tam co nejrychleji a s pořádně hlasitým motorem – automobilky začaly chrlit první poníky a svalovce. Poníkem se rozumí pony car – lehké, silné a relativně levné auto pro mladé. Prvním poníkem byl Ford Mustang z roku 1964. A co muscle car? Svalovci se od poníků liší hmotností (vyšší), výkonem (vyšší) a cenou (taky vyšší). Na druhou stranu – svaly mají jak jedni, tak druzí, my si tedy všechna tahle auta dovolíme zařadit mezi muscle cars. To úplně první bylo vyrobeno už v roce 1949 (Oldsmobile 88), mezi nejslavnější patří Ford Shelby, Dodge Charger nebo Pontiac GTO. Který model se líbí nejvíc vám? ;)

Zobrazit celou kolekci
29.06.2017

Le Mans – vítězná auta

LMP 1. Kategorie aut, kterým se v Le Mans většinou všichni dívají na brzdová světla. Na francouzském okruhu jsou nejsilnější, nejrychlejší, nejúspěšnější. Aby ne, už podle názvu to jsou jedničky a prototypy vyvinuté speciálně pro jeden závod – LMP totiž znamená Le Mans prototype. Technické parametry? Počet válců – neomezen. Maximální objem motoru – 3,7 litru (u dieselu). Maximální rychlost – na nejdelší rovince kolem 350 km/hod. Na SmallCars máme aut, která vyhrála Le Mans, docela dost. Ne vždycky je to přesně ten model, který byl první (nemusí souhlasit číslo vozu), ale vítězná značka a modelová řada to je. Teď jsme všechny tyhle modely dali na jednu stránku – a ano, je to tahle stránka. :)

Zobrazit celou kolekci
16.06.2017

Trhači asfaltu. Výběr aut s největším zrychlením

Rychlost. Nic tak člověka na řízení neláká, jako právě ona. Pocit, když vás přetížení zatlačí do sedačky a auto vystřelí jak střela... taky to máte rádi? Určitě ano. Samozřejmě, rychlost patří hlavně na okruhy, ale jsou auta, která ji mají v rodném listě i na silnici. A z nich jsme do této kolekce vybrali ty, která to dávají z nuly na sto do 3 vteřin.

Zobrazit celou kolekci
10.05.2017

Legenda českých silnic – Škoda 110R Coupé

Erko je LEGENDA. Prostě je. Podle dobového tisku (Svět motorů 1975) bylo zahájení jeho výroby naplánováno k 25. výročí osvobození Československa sovětskou armádou. Motofandům to bylo nejspíš jedno, pro ně erko znamenalo jediné – na tuzemské silnice vyjíždí opravdový sporťák, který připomíná taková auta jako Renault Alpine nebo Porsche 911! Úplně první verze sice měla něco málo „zbytečností“ z předchozí tisícovky, třeba ozdobné lišty na blatnících, s každou další verzí se ale erko měnilo v opravdového sportovce. Velké budíky, dobře reagující brzdy a rychlost až 140 km za hodinu – to byl základ. V roce 1973 dostalo erko masku se čtyřmi světlomety, v dalších verzích se změnil převodový poměr a auto dostalo modernější karburátor. Za 10 let vyjelo z automobilky v Kvasinách na 55 tisíc vozů Škoda 110 R ve všech úpravách, závodní speciál (hlavně ze stodesítky odvozená 130 RS) slavil úspěchy v rallye i na okruzích. Kvaizar, Haugland, Křeček, Enge… ti všichni se za volantem auťáku s padající zádí vystřídali. 

Zobrazit celou kolekci
30.03.2017

BMW v roce 2017? Samé kulatiny a polokulatiny

V Bavorsku je letos veselo – 100 let slaví znak BMW. Na začátku byl na leteckých motorech, později na motocyklech. Kdy se dostal na auta? Tak to jsme u druhých nejstarších kulatin – devadesátku má letos na krku první auto, které v BMW zkonstruovali a vyrobili. Jmenovalo se Dixi 3/15 DA-1, umělo z osmi na čtyřicet za 10 sekund (tenkrát se z nuly na sto ještě neměřilo) a nejvyšší rychlost, kterou dokázalo vyvinout, byla 75 km za hodinu.

Za dalších 10 let směrem k dnešku je třetí kulaté výročí značky z Bavorska – v roce 1937 vytvořil Ernst Henne na BMW 500 rychlostní rekord na motorce na německé dálnici A3. Rozjel to na 280 km/hod, jeho rekord vydržel až do roku 1951. Poslední celé výročí? Čtyřicítku slaví nejluxusnější modelová řada BMW – jasně, řeč je o první generaci BMW 7

Půlkulatiny? Letos si v BMW připomínají 55. výročí startu legendy zvané Nová třída (Neue Klasse) – kdo hádá model BMW 1500, hádá správně. Pětačtyřicet let slaví  BMW řady 5, které dal francouzský designer Paul Bracq tvář, která se neokoukala dodnes. A poslední výročí? Občanku letos dostane BMW Z4 – první luxusní sporťák této řady vyjel na silnice z americké továrny koncernu v roce 2002.

Zobrazit celou kolekci
07.03.2017

Kolekce modelů NASCAR

Kolekce modelů NASCAR od výrobce Lionel Racing v měřítkách 1/24 a 1/64. 

Zobrazit celou kolekci
18.08.2015

Výprodej VAZ, GAZ, UAZ, Zil, Moskwitsch

Kolekce zlevněných modelů známých především z blízkého východu. Najdete zde y model vozů značek VAZ, GAZ, UAZ a dalších. Některé opravdu stojí za to:-)

Zobrazit celou kolekci
28.03.2013

Výprodej traktorů 1:43

Těm z Vás, kteří se zajímají o traktory nebo jsou sběrateli zemědělské techniky, představujeme kolekci traktorů v měřítku 1:43. Valná většina těchto modelů je nyní za zvýhodněné, výprodejové ceny.

Zobrazit celou kolekci
26.03.2013

Výprodej modelů Ferrari

Zajímají Vám modely značky Ferrari? Připravili jsme kolekci 150 modelů Ferrari v měřítku 1:87, 1:43 a 1:18, které jsou nyní za výprodejové ceny. Vše je omezeno skladovým množstvím.

Zobrazit celou kolekci
26.03.2013

Slevy - Alfa Romeo, 1:43

Představujeme kolekci 174 modelů Alfa Romeo v měřítku 1:43 za výprodejové ceny. Najdete zde modely od 176 - 411 Kč a to od několika výrobců. Platnost akce je omezena skladem.

Zobrazit celou kolekci
13.03.2013

Spolupráce s vydavatelstvím MotorPresse

Ve spolupráci s vydavatelstvím MotorPresse jsme připravili speciální akci pro fanoušky a příznivce eshopu SmallCars. Exkluzivně v našem eshopu můžete zakoupit zvýhodněné předplatné čtyř titulů tohoto vydavatelství. 

Po objednání a zaplacení Vám přijde voucher a vydavateství se s Vámi spojí pro dokončení objednávky.

Zobrazit celou kolekci
16.11.2012
(+420) 777 752 804
Všední dny od 8:00 do 16:00

Upřesnění výběru

Máme tisíce modelů skladem. Upřesněte výpis třeba výběrem kategorie, značky vozu nebo použijte vyhledávání s našeptávačem.

Značka vozu

Výrobce

Staňte se naším fanouškem na Facebooku
Modely ihned k sipozici

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace