Jeden mechanik, jeden motor. Už 50 let platí tahle slova ve slavné divizi ještě slavnější automobilky – v AMG společnosti Mercedes-Benz. Každý motor je tady unikát, který montuje od začátku až do konce jeden motorář. Možná i proto se dočkala auta s označením AMG takových úspěchů na silnici i závodních okruzích. První speciál vyjel z dílny AMG v roce 1967 – byl to Mercedes-Benz 300 SE osazený závodním motorem. Slávu ale firma, která v té době nebyla ještě pod křídly koncernu, získala až v roce 1971, když vyhrála s Mercedesem 300 SEL AMG vytrvalostní závod 24 hodin ve Spa ve svojí třídě. Auto přitom nebylo žádným dlouho vyvíjeným speciálem. Naopak. Vlastníci AMG ho pořídili jako havarované. Opravili jej, zbavili „zbytečností“ a především – podle hesla „nemůžeme udělat lepší Mercedes, ale můžeme ho udělat jiný“ totálně vytunili motor. Zvětšili jeho objem o půl litru (na 6.8). Zvedli výkon z 250 koní na 428. A dokázali z auta vymáčknout 280 km v hodině, když dřívější maximálka měla 221 km/hod.
Brzdy, karoserie, automatická převodovka – to všechno zůstalo. Stejně jako třeba dřevem obložená palubní deska. Co se změnilo? Pohled veřejnosti na třístovku v úpravě SEL AMG – vznikla legendární přezdívka Rudá svině. Po vítězném závodě začala AMG upravovat sériové Mercedesy jako na běžícím pásu, v roce 1976 byla otevřena nová továrna. V roce 1990 pak začala oficiální spolupráce AMG s koncernem, v roce 2005 Mercedes AMG pohltil úplně a udělal z něj svoji divizi.
Dnes má Mercedes na 50 modelů v úpravě AMG – sedany, kupé, kombi i SUV. Prostě vše, co má kola.