07.09.2012

Unikátní model Lotus 98T, 1/20

Limitovaná série prvního českého modelu vozu F1 z plastu, resinu a polyuretanu. Volba padla na známý a respektovaný Lotus 98T v legendárním černozlatém zbarvení tabákového sponzora JPS. Věrná kopie v měřítku 1:20 je navržena a vyráběna za použití moderních technologií.

Unikátní model Lotus 98T, 1/20

Monopost 98T, který byl podle mnohých v 80. letech dvacátého století jedním z nejhezčích vozů, pilotovala dvojice Ayrton Senna a Johnny Dumfries. Jedná se o velmi krásný i úspěšný vůz a právě on uzavřel etapu téměř legendárního černozlatého zbarvení Lotusů podle sponzora JPS.

Do sezony 1986 vstupoval Team Lotus s nadějí, že bude bojovat o oba šampionáty. Tým konstruktérů, vedený Gérardem Ducarougem a Martinem Ogilviem, odvedl dobrou práci. Monopost Lotus 98T s motorem Renault EF15B představoval nebezpečnou zbraň. Jistě si mnozí z vás vzpomenou na velká jména té doby. Kvarteto Prost, Piquet, Mansell a nadějný Senna bojovali o titul mistra světa s vozy McLaren, Williams a Lotus.

Začátek šampionátu byl pro Sennu velmi slibný, neboť hned úvodní závod v Brazílii dokončil druhý a ve Španělsku vyhrál. V San Marinu sice odpadl kvůli prasklému ložisku v kole, ale v dalších dvou Grand Prix stál na stupních vítězů za třetí a druhé místo. I v Severní Americe se týmu dařilo, v Kanadě dojel pátý a v USA opět vyhrál. Po sedmi závodech měli jeho rivalové Prost a Mansell stejný počet vítězství, Piquet dokonce o jedno méně.

Zdálo se, že úspěšné tažení bude pokračovat, šance na titul se však začaly s polovinou sezony pomalu, ale jistě zmenšovat. V Německu a Maďarsku dojel druhý, ale v Rakousku odstoupil pro poruchu motoru a v Itálii nespatřil cíl opět, zradila ho převodovka. V Portugalsku dojel čtvrtý, v Mexiku třetí a poslední závod v Austrálii znovu nedokončil. Titul vybojoval po defektu pneumatiky vedoucího Mansella pilot McLarenu Prost a Ayrton Senna skončil celkově čtvrtý.

Nadějný průběh první poloviny sezóny a zejména dominantních 8 vítězství v kvalifikacích jsou důkazem, že šasi 98T v rukou pozdějšího trojnásobného šampiona bylo rychlé, k celkovému vítězství, ale nestačilo zejména díky menší spolehlivosti. V dlouhé řadě monopostů stáje Lotus však patří typ 98T mezi úspěšné, navíc byl posledním v řadě černozlatých, sponzorovaných tabákovým výrobcem JPS, což dlouho představovalo typické barvy týmu geniálního Colina Chapmana.

V plánu je limitovaná série modelu pro fanoušky Grand Prix F1, zejména pak týmu Lotus, stejně jako zajímavé prezentace na Hockenheimringu, v Goodwoodu a jinde. Vrcholem bude věnování jednoho modelu Clivu Chapmanovi, synovi zakladatele Lotusu. Zmenšená kopie bude umístěna v muzeu mezi ostatními exponáty po boku skutečných monopostů F1. V případě zájmu o model můžete kontaktovat Small Cars prostřednictvím e-mailu info@smallcars.cz již nyní.

Model je nyní v prodeji na SmallCars.cz

Pro SmallCars sepsal Jaroslav Vehrle, vedoucí projektu

Staňte se naším fanouškem na Facebooku
Modely ihned k sipozici

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace