17.09.2012

Rolls Royce Phantom, TSM Model, 1/43

Velká Británie rok 1968, tímto rokem se představuje nástupce luxusní limuzíny, která byla do čtvrté řady výhradně pro krále a prezidenty. Tento klenot byl dostupný všem až v páté řadě, označení těchto luxusních vozů bylo Phantom.

Rolls Royce Phantom, TSM Model, 1/43

Rolls Royce: Phantom, vyráběný již v roce 1925 pod označením New Phantom.

Rok 1904, zapříčinil vzniku této legendární firmy díky náhodnému setkání dvou neznámých lidí. Den 4. května si možná nebude nikdo pamatovat, ale název Rolls Royce určitě. Je to spojení dvou jmen, Charles Rolls a Henry Royce. Nikdo v té době ani netušil, co při této jejich spolupráci vznikne. Vše začalo upraveným dvouválcem a skončilo dvanáctiválcem. Díky firmě Rolls Royce se jezdilo lépe spolehlivěji, dokonce se lépe i létalo, když přišla 1 a 2 světová válka, kdy se vyráběly motory pro letadla značky Eagle, Falcon a Condor,později k pohonu tanků a bojových lodí. Motory také byly základy pro legendární stroje britského letectva jako byl Spitfire, Hurricana, Lancaster a další. Rolls Royce se zasloužil i zrodu proudových letadel. Nakonec v roce 1966 přispěl i k výrobě supersonického letadla Concorde a motoru Pegasus pro Harrier.

Auta značky Rolls Royce měla nesmírnou popularitu, díky preciznosti zpracování a ruční výrobě. Rolls Royce byl sporťák, byla a je luxusní limuzína, která byla dostupná pouze pro prezidenty a krále. Ale rok 1968 se usmál i na ostatní, bez potřeby šlechtického stavu. Rokem 1968 to začalo, modely se vyráběly z dřívějších karosérií a pohoných jednotek, proto také byly několikrát levnější.

Rokem 1968, se představila pátá řada luxusního vozu Phantom V, a po dvou letech později, se představil zasloužený nástupce Phantom VI. Nic neztratil ze svého kvalitního dílenského zpracování a pro jeho úspěch vznikl model v podání designové firmy od James Young.

Tento luxusní vůz zná každý, hlavní identita je jeho délka, přední maska, kdy se honosí velká chromovaná hranatá mřížka, po stranách v objímce po dvou kulatých světlech na stříbrném podkladu. Limuzína končící v náhlém sklonu dolů v hranici nárazníků. Design dvou barev, kombinací stříbrné a černé barvy v úrovni blatníků, nebo také v celém černém provedení. Interiér pokládaný světlým kvalitním dřevem, vše ručně zhotovené a perfektně přesné. Chromovaný nárazník, který dotváří dokonalou tvář.

TSM MODEL (v měřítku 1:43), je na tom podobně, ručně dělán, bez chyby vyroben a pro přesnost detailů je z materiálu resin. Tato firma je nová a jak sama říká, vyrábí modely, které nenabízí skoro nikdo. Kola jsou velice dobře proporčně zvládnuta, nejsou pevně upevněna lepidlem ke karoserii, ale upevněna stejně jako např. u Minichamps, kdy se kola točí, navíc s detailem, jako je velké dvojité R na každém disku, které je snadno viditelné, stejně tak, jako na skutečné mřížce přední masky a též vzadu mezi chromovaným nárazníkem uprostřed. Světla jsou čirá s menším vroubkováním bez stopy lepidla.

Stejný případ jako vzadu, kdy nic ničím neruší. Blinkry jsou tvarově totožné s předlohou, oblé a podobně dlouhé. Mlhovky nechybí, nečekejte žádnou malůvku, ale pořádnou kopii mlhovky z průhledného plastu. Víko od kufru je na takové úrovni, že byste ho mohli klidně otevřít, kdyby to šlo.

Blatníky nejsou pouze srovnané s karosérií, ale krásně vyčnívají a kopírují její tvar.

Nesmí chybět ani existující práh, ten tu taky je. Interiér je luxusní, jako model samotný, imitace lakovaného dřeva, jak na palubní desce, tak obložení dveří. Strop je ve stejném provedení, tedy imitace kůže, jako sedadla a zbytek dveří. Všude naleznete stříbrné kliky, titěrné detaily, jako například malé kliky na zadní straně sedadel (u vozu Rolls Royce: sloužící k vysunutí desky, podobně jako ve vlaku). Okna jsou vlepena zvlášť, tvořící tenkou folii, bez dojmu nerovnosti a rozdílu. Okenní sloupky jsou tenké a zbytečně nevyčnívají ven. Zpětné zrcátka, mají stejný lak jako je u nárazníků a přední masky. Výfuk má uvnitř mezeru a není to pouze rovná tyč, ale vymodelovaný výfuk se vším všudy, který dále postupuje pod podvozkem. Stěrače mají normální velikost, jsou upevněná decentními otvory, takže neruší při čelním pohledu, stěrače jsou nejspíše z kovu, protože jsou hodně tenké a pevné, podobně jako kliky u dveří a madla u kufru auta. Čelní okna, tak i vzadu jsou pěkně vypouklá a nikde netrčí ven z rámu, nikde žádná deformace. Model je dodáván na dřevěném podstavci se stříbrnou nálepkou TSM MODEL a nápisem 1970

Rolls Royce Phantom VI James Young naštěstí není příliš těsné spojení mezi modelem a podstavcem, proto nedochází k deformaci kol a jejich obtisku na povrchu podstavce. Za mě proto velké plus. Tento model je pro mě nejhodnotnější ze všech co vlastním, protože Rolls Royce je jako obraz staré Británie a její historie.

TSM MODEL je skvost, a pokud chcete kvalitnější variantu ATC, běžte raději do TSM MODEL. Na smallcars mají ještě Rolls Royce Phantom VI.

Výrobce : TSM MODEL

Materiál : resin, plast, kov

Pro SmallCars sepsal Radomil Hladík aka RDKkey

 
Staňte se naším fanouškem na Facebooku
Modely ihned k sipozici

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace