20.06.2012

Lotus Esprit 1/43, AutoArt

Představuje se Vám model v měřítku 1:43, revolučního vozu své doby, jeho původ je britský a nenechá Vás klidným ani dnes. Jestliže spatříte tohoto krasavce na silnici, tak se na Vás právě usmálo štěstí, protože jste právě záhledli pýchu této značky.

Lotus Esprit 1/43, AutoArt

Tento vůz ve verzi S. E. se objevil ve filmu Základní istinkt v černé barvě ve společnosti Sharone Stone. Logo této značky Vám napoví, jsou na něm iniciály zakladatele a konstruktéra v britském bonbonu na rozzářeném slunci jako touha pro slunné dny jeho firmy. Iniciály jsou A. C. B. CH. Jedná se o Lotus. Jeho tvary jsou pravou ukázkou britského umění, jeho V8 nenechala nikoho klidným, historie jeho předků je obsáhlá, např. ve formuli Lotus se proháněl slavný to jezdec brazilského původu Ayrton Senna. Čest jeho památce (proto v dnešních dnech vychází upravená verze tohoto sportáku).

Předchúdce z roku 1975 si poprvé zahrál v bondovce, jako například ve filmu Agent, který mě miloval nebo Jen pro tvé oči. Při svém vydání na trh soupeřil se značkami jako Porsche a dokonce i Ferrari typ F355.

Značka Lotus a jejich velmi oblíbený model neztratil nic na své atraktivitě ani po létech, a proto se firma Autoart jednoho krásného dne rozhodla udělat model legendy v měřítku 1:43 (i v 1:18) právě tohoto vyhlášeného vozu Lotus Esprit. Lotus Esprit, který navrhl Julian Thomson.

Motor V8 s objemem 3,5 l, výkonem 350 koní, 274km/h, z 0-100 za 4,5 sekundy, délkou 4,37m, který byl vyroben v roce 1996. Těchto aut bylo v továrnách dohromady vyrobeno něco málo přes 1200 kusů. Toto přitažlivé kupé patřilo mezi nejlepší supersporty. AutoArt, německá firma vyrábějící kvalitní modely, se nezaleklo nezvyklých tvarů tohoto čistokrevného hřebce, a tak se může s klidným svědomím představit...

Model Lotus Esprit je z kovu, doplněn plastovými částmi, nalakováno tak dokonale, že rozeznáte kov od plastu jen těžko. Tvary proto kvůli tomuto rozhodnutí spojení dvou materiálů jsou velmi dobré úrovni. Autoart vyniká takovými detaily jako jsou skutečné průduchy, žádné namalované, jako u spousta modelů firmy IXO né-li všechny od nich. U většiny skutečné mřížky a cit pro detail. Tento model byl stvořen velkou pílí. Logo na kufru je velmi dobře čitelné, nechybí detaily jako nápis na bočním sklíčku, kliky, které jsou skutečně součástí dveří (žádné obyčejné protlačení), otáčející kola, každé zvlášť u většiny modelů je také součástí kvality Autoart, né však nezbytnou.

Některá jsou dokonce odpružená, což je dokonalost sama se spojením superlativ tohoto modelu. Na každém disku, který je přesnou kopií originálu je zachyceno logo Lotus. Zpětná zrcátka jsou vyrobena z plastu, ale nic to nemění na jejich vzhledu imitující kov. Zadní světlomety skládající se z odrazky vypadají dokonale, uprostřed mezi světly je vyznačeno místo (z plastu ) na poznávací značku a po jeho stranách označení V8 a honosící se logo Lotus.

Interiér je výborným doplňkem a světlá kůže se k němu velice hodí, jen ,že do něj není moc vidět a tak se na něm dál nedá co hodnotit, protože auto je nízké a není příliš velký prostor mezi dveřmi a střechou, jako u jiných supersportů té doby. Jestliže Vás zajímá podvozek, tak zde si AutoArt dali opravdovou práci, protože se neskládá pouze z placky, jak to bývá u jiných firem zabívající se modely, ale skutečného podvozku s veškerými detaily. Až na některé nedostatky detailního rázu jako např. chybějícího otvoru pod prahem nebo v přední masce nalepena folie imitace mřížky, nemám dále co bych vytknul.

Je opravdu vidět, že AutoArt dělá tuto práci s láskou. Lotus Esprit má dva malé výfuky, po každé straně jeden, nalakován jako skutečný kov. Zadní průduchy po bocích na chlazení motoru jsou otvory spolu s mřížkou, je pravda, že tento detail zde nemusel být, jelikož bežně není vidět, ale obdivovatele tohoto supersportu určitě potěší. Je až s podivem a zarážející, jak tento model je detailní a přitom stojí oproti ostatním modelům s touto kvalitou tak málo.

Není to Spark ani Minichamps, něco mezi - je to AutoArt. Kdo tento Esprit zná a miluje, není jiné volby, kdo má na víc, má ho i v garáži.

Pro SmallCars sepsal Radomil Hladík  aka RDKkey

Staňte se naším fanouškem na Facebooku
Modely ihned k sipozici

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace